SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER- OATLY

ORGANISATIE

The Oatly Way. We zijn een Zweeds voedingsbedrijf dat heerlijke haverproducten maakt – én die het mensen makkelijker maakt om gezonder te leven, zonder daarbij roekeloos om te gaan met onze planeet. Het Zweedse aspect kan al dan niet belangrijk zijn, afhankelijk van wat je van Zweden vindt. Maar het laatste deel – ons lichaam, onze planeet – is essentieel voor ons bestaan.

                                                                                                        SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER

POSITIE

We zijn op zoek naar een Senior Key Account Manager die onze plant-based missie een boost komt geven. In deze rol maak je deel uit van het Retail team, bestaande uit twee Account Managers, een Category Manager en onze Sales Business Support. Je rapporteert aan de Head of Retail Benelux, Tamas Hayde. De fase waar we in zitten vraagt om een multidisciplinaire samenwerking door meer strategisch accountmanagement toe te passen. Hierin speel je een belangrijke voorbeeldfunctie voor de rest van het Retail team.

In deze rol werk je samen met toonaangevende Nederlandse retailers, waaronder Jumbo, om de groei van ons merk via verschillende kanalen te stimuleren. Je bouwt sterke relaties op met belangrijke partners, onderhandelt over impactvolle deals en komt met out-of-the-box ideeën die de positie van Oatly als de nummer 1 in de categorie in de harten van Nederlandse klanten versterken.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Laten groeien van onze retail business door relaties uit te bouwen en klantplannen te ontwikkelen en uit te voeren bij Jumbo hoofdkantoor;
  • Bouwen en onderhouden van langdurige relaties met inkopers en category managers waarbij je optreedt als uitdager en partner die waarde toevoegt;
  • Gebruik van categorie inzichten en gegevens om onze positionering en promotiestrategieën te optimaliseren;
  • Leiden van prijs- en promotieonderhandelingen met flair en overtuiging om duurzame omzetgroei te realiseren;
  • Zorgen voor een vlekkeloze uitvoering van productlanceringen, activeringen en plaatsingen om de zichtbaarheid en penetratie te vergroten;
  • Nauw samen werken met het Field Sales Force team voor een vlekkeloze executie van proces en plannen;
  • Coördineren van productlanceringen en samenwerken met ons productontwikkelingsteam;
  • Verantwoordelijkheid voor de P&L van jouw klanten;
  • Samenwerken met ons Brand team and Barista Market Development team om optimale impact te realiseren.

PROFIEL KANDIDAAT

Je kent het klappen van de zweep wat betreft onderhandelen met grote retail accounts en je hebt de coachende vaardigheden die nodig zijn om ook de rest van het team hierin verder te brengen. Je hebt het lef om groot te denken en nog groter te doen en met jouw uitgebreide kennis en netwerk help je Oatly verder groeien in Retail en in het bijzonder bij Jumbo. Alles om bij te dragen aan de missie om mensen over te laten stappen op plantaardige zuivel.

EDUCATIE & WERK ERVARING:

  • Je hebt een afgeronde commerciële BSc of MSc (bijv. Economie, Bedrijfskunde, Marketing);
  • Relevante ervaring in FMCG-sales of key account management, waarvan 2 jaar met Jumbo op hoofdkantoorniveau;
  • Ervaren in het werken binnen grote, gestroomlijnde organisaties;
  • Bredere key accountmanagement ervaring met bijvoorbeeld e-com is een pre.

RELEVANT COMPETENTIES:

  • Getrainde en sterk gevorderde onderhandelaar met ruime ervaring in jaaronderhandelingen en P&L- verantwoordelijkheid;
  • Strategisch multistakerholdermanagement is jouw speelveld – je stuurt proactief op succes;
  • IJzersterke communicatieve vaardigheden, waaronder actief en empathisch luisteren, storytelling en overtuigingskracht;
  • Je bent zelfstandig, ondernemend en denkt in oplossingen.

Ons kantoor op de Rozengracht in Amsterdam – uiteraard uitgerust met baristawaardige koffiemachine – en onze betrokken en waardegedreven cultuur helpen om alles uit deze rol te halen.