FIELD MARKETEER – WONDERFUL DRINKS
Marketing | Sales
Amsterdam
Een strakblauwe lucht en een maagdelijk witte piste. Dit móét toch de beste wintersportdag van je leven zijn. Na een paar perfecte afdalingen beland je bij een restaurantje. Er is nog plek op het terras. Een groot bord friet, en daarbij… Sowieso een Almdudler.
Er zijn weinig drankjes die voor zo veel mensen zo’n sterke associatie oproepen als Almdudler met wintersport. Waarschijnlijk in de eerste plaats omdat je Almdudler nergens kon krijgen, behalve op de piste in Oostenrijk. Totdat Wonderful Drinks daar verandering in bracht. Zij verzorgen de marketing en distributie van de wat meer onderscheidende dranken zoals Almdudler, maar ook de mixers van Fever Tree, Big Tom tomatensap en Copperhead Gin. Dat doen ze vooral in de horeca. Daarom zijn ze bij Wonderful Drinks in eerste instantie bezig met het opbouwen van relaties met kroegen, restaurants en clubs die bij het profiel passen van hun exclusieve (fris)dranken. Daarbij hebben ze de steun van zusterbedrijf Jet Import, een van de grootste importeurs van internationale dranken zoals Red Bull, Sol, Desperados en Bionade. Aangezien de (fris)drank markt constant in beweging is moet je behoorlijk innovatief zijn, wil je er een plekje veroveren. Een merk als Fever Tree of Big Tom heeft daarin een goede niche gevonden. Tomatensap of tonic gebruikten veel mensen als ingrediënt in een cocktail, maar erg interessant of flitsend was het aanbod in deze categorie niet. Big Tom bracht daar verandering in met een ‘voorgemixte’ tomatensap, lekker pittig, die dus ook heerlijk smaakt zónder drank erin. Fever Tree heeft als motto: ‘If 3 / 4 of your drink is the mixer, mix with the best’. En zo is het.
Wonderful Drinks vertegenwoordigt vooral jonge merken die nog veel terrein kunnen veroveren in de Nederlandse horecamarkt. Dat vraagt om een innovatieve aanpak. Gelukkig is daar bij Wonderful Drinks de ruimte voor.
Marketing | Sales
AmsterdamSales
Amsterdam