Nutricia

‘Je bent wat je eet’, ‘My body is my temple’, ‘The greatest wealth is health’… De muren van biologische glutenvrije low-carb cracker pop-up-stores staan er vol mee. Nooit waren zoveel mensen zo bewust met voeding bezig als nu. Toch eten we met z’n allen nog steeds te weinig groenten en fruit, teveel zout en suiker en te vet. Gaan we dat ooit nog afleren? Of is het aangeboren?

Bij Nutricia geloven ze niet in ‘Je bent wat je eet’, maar ‘Je wordt wat je eet’. Ze produceren al meer dan honderd jaar babyvoeding en in de loop der jaren zijn de inzichten over wat verantwoorde voeding is regelmatig bijgesteld. Het begon allemaal met de productie van melkpoeder. In de jaren ’30 kwam de productie van Chocomel daarbij. In 1946 werd de merknaam Olvarit geïntroduceerd: groentemaaltijden voor de allerkleinsten. Nutrix en Bambix volgden later, evenals gespecialiseerde ziekenhuisvoeding. De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest, zoals het melkpoederschandaal in China dat resulteerde in een enorme run op Nutrilon. In supermarkten werd een rantsoen van een pak per klant ingevoerd en in sommige zaken zetten ze zelfs stiftstrepen op de verpakking om ze minder aantrekkelijk te maken voor handelaren op de zwarte markt. Verder wordt er binnen Nutricia uitgebreid onderzoek gedaan naar het effect van babyvoeding op hun gezondheid en het aanleren van een goed eetpatroon.

De sterke nadruk op onderzoek zorgt er bij Nutricia voor dat ze voortdurend bezig zijn met het verbeteren van hun producten. Zo zijn ze inmiddels afgestapt van het idee dat baby’s bij de eerste voeding het beste groentehapjes met zoveel mogelijk smaken in aanraking kunnen komen. Beter is het om de groenten individueel en zo puur mogelijk te introduceren. Door ook zoveel mogelijk toegevoegde suiker, zout en smaakstoffen uit de voeding te halen blijkt dat de baby’s later makkelijker groenten eten dan hun leeftijdsgenoten. En daar hebben ze hun hele leven profijt van.

HEAD OF CHANNEL & CATEGORY DEVELOPMENT – NUTRICIA

Category Management

Zoetermeer
BRAND MANAGER OLVARIT – NUTRICIA

Marketing

Zoetermeer
NATIONAL ACCOUNTMANAGER – NUTRICIA

Sales

Zoetermeer