INTERNATIONAL KEY ACCOUNTMANAGER – AHOLD DELHAIZE COFFEE COMPANY
Sales
ZaandamBij Ahold Delhaize Coffee Company doppen ze hun eigen boontjes. Letterlijk. Het begon met meneer Heijn zelf, die in 1895 in z’n washok begon met het branden van koffie. Inmiddels is de huismerkkoffie van Albert Heijn het op één na meest verkochte koffiemerk van Nederland.
Ahold Delhaize Coffee Company is een merk met geschiedenis. Zo voorzagen ze in de Tweede Wereldoorlog de Nederlandse bevolking van koffiesurrogaat ‘Smalsko’ (Smaakt Als Koffie) op basis van melkpoeder en later zelfs gerst, toen de Duitsers alle koffiebonen hadden ingepikt. In de jaren ’60 pionierden ze met het indelen van koffie op het gebied van smaak in plaats van prijscategorie en ontwikkelden zo een nieuwe standaard met herkenbare productcategorieën. Op het gebied van duurzaamheid introduceerden ze in het begin van 2000 Utz (‘oetz’). Een van de meest succesvolle én onafhankelijke duurzaamheidsprogramma’s ter wereld, waarbij je een kopje koffie tot aan de plantage kunt traceren.
Het merk Perla duikt voor het eerst op in 1963 en is vanaf 1989 op bijna elk aanrecht in Nederland te vinden. Ahold Delhaize Coffee Company selecteert daarvoor zelf de plantages, de bonen en heeft eigen ‘melangeurs’ in huis voor de perfecte melange. Ook het brand-, maal- en verpakkingsproces is allemaal in eigen handen. Om voor hun grote doelgroep relevant te blijven is de fabriek zó ingericht dat er naast grootschalige productie ook veel flexibiliteit is voor het introduceren van nieuwe producten. Zo blijft Ahold Delhaize Coffee Company scherp en gebrand op nieuwe ontwikkelingen. Maar van een koffieproducent zou je ook niet anders verwachten.
Sales
ZaandamMarketing
ZaandamMarketing
Zaandam