HEAD OF TRADE MARKETING – MAXXIUM
Category Management | Marketing
AmsterdamJe staat aan de bar. En ineens staat hij naast je: een prins. Het moet. Je weet zeker dat er een wit paard in de gang staat. Hij lacht naar je en vraagt ‘Wat wil je drinken?’ Oh god. Ja, wat wil je drinken? Een cocktail? Met wat? Paniek!
Er is geen kroeg op de wereld te vinden waar ze het hele portfolio van Maxxium zouden kunnen schenken. Ze vertegenwoordigen meer dan zestig merken, waaronder topmerken als Bols, Coebergh, Jim Beam, Licor 43, Passoa, Pisang Ambon, Sourz, The Famous Grouse, Glenfiddich, Hendrick’s Gin en Jägermeister. En dan nog te bedenken dat alleen Bols al 46 verschillende likeuren heeft. Elk merk heeft haar eigen doelgroep, eigen smaak en eigen karakter. Ze vragen dan ook allemaal om een eigen aanpak als het gaat om merkstrategie en -positionering. Neem bijvoorbeeld Jägermeister. Jägermeister had het imago van een drankje voor oude mannen, maar werd een aantal jaren geleden zeer succesvol opnieuw in de markt gezet als een perfect shotje voor op skivakantie. Daarmee wisten ze een jonge doelgroep aan te spreken, voor wie Jägermeister tegenwoordig niet meer weg te denken is op de meest uiteenlopende evenementen. Of neem Hendrick’s Gin, dat in een groot aantal hippe Randstedelijke kroegen een vast plaatsje op de bar heeft gekregen. Dit alles wordt draaiende gehouden door een jonge, ondernemende club. Maxxium staat voor een open bedrijfscultuur waar innovatief wordt nagedacht over de productwaarde van de dranken welke ze verkopen. Naast het ontwikkelen van de merkbeleving van hun producten, staat ook de ontwikkeling van hun eigen personeel hoog in het vaandel.
Category Management | Marketing
AmsterdamE-Commerce/Online
Amsterdam 4+ JaarMarketing
Amsterdam 8+ Jaar