BRAND MANAGER – LOVECHOCK
Marketing
AmsterdamKonden we onze problemen maar oplossen door op de bank te ploffen en een reep chocolade te eten, moeten we allemaal wel eens gedacht hebben. Nou, wat de mensen achter het label Lovechock betreft, is dat helemaal niet zo’n gek idee.
De repen van Lovechock zijn verpakt in gerecycled karton en een wikkel van cellulose, een plastic-achtig stofje dat volledig afbreekbaar is. Lovechock werkt rechtstreeks samen met haar leveranciers, zodat zij gegarandeerd een eerlijke prijs voor hun cacaobonen krijgen. Daarbij worden die bonen ook nog eens gekweekt volgens het principe van ‘polycultuur’: dat betekent geen uitgestrekte plantage met alleen maar cacaoplanten, maar een afwisselend landschap met verschillende gewassen. Dat is weer beter voor de biodiversiteit. Uiteraard allemaal biologisch en zonder schadelijke chemische bestrijdingsmiddelen. En, alsof dat nog niet genoeg is, zijn het ook nog eens ‘raw chocolate’-repen. Normaal gesproken wordt cacao sterk verhit als het verwerkt wordt tot een chocoladereep. Volgens de mensen van Lovechock gaan er dan veel goede stofjes verloren, dus zorgen zij dat tijdens het hele proces de temperatuur nooit boven de 49 graden uitkomt. Die methode laat zogenaamde ‘liefdesstofjes’ intact. Dus als al het voorgaande je tijdens het eten van een reep al niet gelukkig maakt, doen die stofjes het wel.
Lovechock werd in 2007 opgericht door de Nederlandse Laura de Nooijer, die tijdens een reis door Brazilië en Mexico geïnspireerd raakte door de kracht van planten. Omdat ze zelf al langer bezig was met het concept van ‘raw foods’ werd de link met ‘raw chocolate’, welke op dat moment in Nederland nog niet bestond, snel gelegd. Na enthousiaste reacties van vrienden en bekenden besloot ze haar repen op de markt te brengen, en dat was geen verkeerde beslissing. Lovechock is in 19 verschillende landen verkrijgbaar, en verwacht de komende jaren alleen maar groter te worden.
Marketing
AmsterdamMarketing
Amsterdam