BRAND MANAGER – LINDT
Marketing
RotterdamDe standaardvraag als iemand gaat skiën in Zwitserland: “Oh, kun je dan alsjeblieft Lindor meenemen?” Gelukkig hebben winkels als Albert Heijn inmiddels ingezien dat het bijna misdadig is om het stukje hemel op aarde dat Lindor heet alleen in Zwitserland te laten bestaan, en kun je het bij veel winkels in Nederland nu ook krijgen.
Lindt is dus een Zwitserse chocoladefabrikant die zo halverwege de 19e eeuw het levenslicht zag. Inmiddels hebben ze over de hele wereld meer dan 400 chocoladecafés en winkels geopend. En beschikken ze over een lijst met producten die niet alleen heel erg lang, maar vooral onweerstaanbaar lekker is. Chocolade met wasabi, peer, bosbes en amandel – je weet het zo gek niet te verzinnen of Lindt stopt het in een reep. Daarbij is het nu moeilijk voor te stellen, maar in de begindagen van Lindt was chocolade nog hard. Keihard. Breek-je-tanden-erop-hard. Rodolphe Lindt kon dat maar niet accepteren. Zijn missie: chocolade maken die smelt op je tong. Hij werd uitgelachen, maar bleef vastberaden experimenteren. Zijn doorbraak volgde toen hij in een weekend per ongeluk de kookmachine vergat uit te zetten. De chocolade kookte een heel weekend door. En voilà: chocolade die smolt op je tong. Met Lindor gingen ze nog een stapje verder. Zonder twijfel de beste uitvinding van Lindt. Lindor werd in 1949 geïntroduceerd als een chocoladereep met een harde buitenkant en een zachte, romige vulling.
Maar de verantwoordelijkheid van Lindt reikt verder dan het produceren van heerlijke chocolade alleen. Zo hebben ze in Ghana verschillende projecten opgezet voor onderwijs en schoon drinkwater, om zo iets terug te doen voor de gemeenschap.
Marketing
RotterdamSales
Rotterdam 1+ JaarMarketing
Rotterdam 7+ JaarMarketing
Rotterdam 15+ Jaar