Innocent

“Moeten we onze baan opzeggen om deze smoothies te gaan verkopen?” Op een muziekfestival in Londen konden mensen antwoord geven door hun lege flesje in een bak met ‘JA’ of ‘NEE’ te smijten. Het antwoord is duidelijk: in 2011 werd innocent het bestverkochte smoothiemerk van heel Europa.

Toch was het verkopen van smoothies nooit de droom van innocent – je schrijft het echt zonder hoofdletter, dit is geen typefoutje – alleen. En dan niet: ze wilden eigenlijk ook graag fruitmoes en fruitsnacks verkopen. Nee, bij innocent vonden én vinden ze dat ondernemen samengaat met iets terugdoen voor de maatschappij. En dus richtten ze de innocent foundation op. Deze stichting ontvangt jaarlijks 10 procent van de winst en kan dat geld inzetten voor het goede doel. Denk bijvoorbeeld aan de Goedgemutst-campagne: de vrolijke gebreide mutsjes die de smoothieflesjes van innocent vast wel eens hebt zien dragen in de supermarkt. Deze mutsjes worden gebreid door verschillende fanatieke brei-oma’s om aandacht te vragen voor eenzame ouderen. Met een deel van de opbrengst zorgt innocent er ook daadwerkelijk voor dat deze ouderen wat minder eenzaam worden.

innocent is een bedrijf dat met precies het juiste product op precies het juiste moment erin slaagde in korte tijd een heel continent te veroveren. Nu is het zaak om die positie vast te blijven houden en op zoek te gaan naar waar de mogelijkheden zitten om nog verder te groeien. Ruimte voor uitdagingen en innovatie, dus. En daarbij is het geen vervelend idee om te werken voor een baas die niet alleen denkt aan zijn eigen portemonnee, maar die het liefst ook de wereld een klein beetje beter maakt.

Private: KEY ACCOUNT MANAGER
Sales

Amsterdam | 2+ Jaar

Meest recent