MARKETING DIRECTOR – HIZI HAIR & KINKI KAPPERS
Marketing
LijndenJe neemt plaats op de stoel. Zwarte superheldencape achterstevoren om je nek, altijd nét iets te strak. Maar ja, je wil liever geen kriebelhaartjes in je shirt. Via de spiegel kijkt de kapper je verwachtingsvol aan. Wat zullen we doen? In die paar seconden is nog alles mogelijk. Stekels, rood, geel, groen. Korte bob, pony, de tondeuse erin. ‘Doe maar gewoon de puntjes.’
Wie zich telkens betrapt op koudwatervrees als ‘ie in de kappersstoel stapt, zou eens bij Kinki Kappers naar binnen moeten wandelen. Met de inrichting, het personeel en de foto’s aan de muur wordt het daar al een stuk lastiger om terug te vallen op ‘alleen de puntjes’. De roots van Kinki liggen in de jaren ‘80, de hoogtijdagen van de punk. Sindsdien staan de kappers van Kinki bekend om hun gedurfde kapsels, vol kleur of bijzondere lengtes. Voor zulke kapsels heb je niet alleen klanten met lef nodig, maar vooral ook kappers die technisch gezien héél goed weten wat ze doen. Daarom biedt Kinki opleidingstrajecten aan, die variëren van een heel jaar tot losse opleidingen van een paar weken of intensieve cursussen van een dag. Bij Hizi Hair bedienen ze de iets minder uitgesproken klant. In de 60 verschillende kapsalons kun je minimaal zes dagen per week zonder afspraak binnenlopen voor een knipbeurt. Alleen al voor de wasbeurt met hoofdmassage zou je dat elke dag wel willen doen… maar bij Hizi Hair gaan ze nog verder: daar hebben ze stoelen die je rug ook nog eens onder handen nemen.
Naast een eigen opleidingsinstituut in Haarlem heeft Hizi Hair ook een verzorgingslijn ontwikkeld, om dat gevoel van ‘net naar de kapper geweest’ in een flesje mee naar huis te kunnen nemen.
Marketing
Lijnden