Henkel

Hoe gehecht ben jij aan je wasmiddel? Betekent het uit de winkel halen van jouw favoriete merk en geur dat jij wanhopig in alle uithoeken van Nederland de laatste partijen probeert te hamsteren? Of gooi je wat jou betreft net zo lief tandpasta in je machine als het daar ook wel schoon mee wordt? Waarschijnlijk zit je hier ergens tussenin. Je hebt je voorkeuren, maar je wil je door een scherpe aanbieding nog wel laten overhalen iets nieuws te proberen. Dat maakt jou een Henkel-klant.

Fritz Henkel richtte met twee partners in 1876 Henkel & Cie op. Ze maakten ‘universeel wasmiddel’. Na een gestage groei zou de oprichting resulteren in de ontwikkeling van veel merken die nu nog steeds in de supermarkt te krijgen zijn. Zo introduceerden ze Persil in 1907, Fa in 1954, een jaar later Pattex, Pritt in 1969 en in 1975 Witte Reus. Vandaag de dag hebben ze na een boel overnames een enorm divers merkenportfolio met onder andere Schwarzkopf, Silan en Syoss. Henkel bevindt zich in een uitermate competitieve markt met sterke concurrenten als Unilever en Proctor & Gamble. Je hier staande houden is volgens insiders een echte topsport, maar Henkel durft de strijd aan. Met slimme, promogerichte marketing en goed doordachte productpositionering weet Henkel het meest dynamische deel van de markt goed te bedienen.

Bij Henkel houden ze graag beide benen op de grond. Ze richten zich op een zeer diverse doelgroep en kijken dan ook per product welke aanpak het best werkt. Hierdoor is er een bedrijfscultuur ontstaan waarin mensen die het verschil willen maken, dat ook echt kunnen.

BRAND MANAGER BEAUTYCARE – HENKEL

Marketing

Nieuwegein
(SR.) CATEGORY MARKETING MANAGER – HENKEL

Category Management

Nieuwegein 9+ Jaar
KEY ACCOUNT MANAGER – HENKEL

Sales

Nieuwegein 8+ Jaar