CONTENT SPECIALIST – FAIRTRADE NEDERLAND
Marketing
Utrecht GraduateFairtrade maakt het verschil voor mens en milieu. Stichting Max Havelaar werd in 1988 opgericht door Frans van der Hoff en Nico Roozen naar aanleiding van een dringende oproep van koffieboeren in Mexico. “Hulp is mooi, maar een eerlijke prijs voor onze koffie is nog beter. Dan hoeven we onze hand niet langer op te houden”, zo stelden zij. Met een eerlijke prijs voor de koffiebonen kunnen kleine boeren het heft in eigen hand nemen. De stichting werd vernoemd naar Max Havelaar, de hoofdpersoon van het gelijknamige boek van Multatuli. Het boek beschrijft de sociale misstanden in de koffieteelt en Max Havelaar die opkomt voor de lokale bevolking.
Inmiddels is het Fairtrade keurmerk vertegenwoordigd in 30 landen, zijn er 1,8 miljoen boeren aangesloten bij Fairtrade boerenorganisaties en worden er wereldwijd 35.000 producten met het Fairtrade keurmerk verkocht. De missie? Leefbaar inkomen, leefbare loon en het bestrijden van klimaatverandering. Fairtrade Nederland helpt kleine producenten in ontwikkelingslanden een betere plek te verwerven in de handelsketen, zodat ze kunnen leven van hun werk en kunnen investeren in een duurzame toekomst.
Marketing
Utrecht GraduateMarketing
Utrecht