Coty

Het symbool van Coty: de vlinder. Een groot, roze gevaarte dat symbool staat voor transformatie en eindeloze creatieve mogelijkheden. Een passend motto voor een bedrijf dat ontstond als een parfumerie in Parijs en zich wist te ontpoppen tot één van de wereldleiders op het gebied van beauty.

Het belang van creativiteit is direct terug te leiden tot de man die aan de wieg van Coty stond: François Coty, een Parijse ondernemer die vastbesloten was een revolutie te ontketenen in de ingeslapen parfumindustrie. In 1910 opende Perfume City haar deuren. Een grote villa, net buiten Parijs, was omgetoverd tot een groot industrieel complex. Tien jaar later had Coty alle productiefactoren in eigen hand: van bloemenvelden tot verpakkingsfabrieken en transportvoertuigen. Coty begreep één ding heel goed: om te groeien moest hij een breder publiek aanspreken. Dus ontwikkelde hij producten met een luxe uitstraling voor een betaalbare prijs. Aan het einde van de Eerste Wereldoorlog namen Amerikaanse soldaten Franse parfums mee naar hun geliefden en in 1925 hadden een geschatte 36 miljoen Europese en Amerikaanse vrouwen zijn producten in huis. Vanaf 1940 is Coty de grootste parfumproducent ter wereld, in 1955 weten ze de wereldwijde populariteit van lippenstift te vergroten door een revolutionaire long-lasting formule. Met de lancering van GLOW by JLo blazen ze in 2002 nieuw leven in de celebrityparfum-industrie.

Op dit moment is Coty de grootste producent van parfum ter wereld. Met luxemerken als Marc Jacobs, Calvin Klein, Chloé, Gucci, maar ook met Playboy, Adidas, Rimmel, Maxfactor, Wella en Opi is Coty met recht zeer divers te noemen. Ook in de cosmetica is Coty na enkele overnames een wereldspeler.

SENIOR BRAND MANAGER WELLA – COTY

Marketing

Rotterdam
COMMERCIAL OPERATIONS MANAGER – COTY

Marketing | Sales

Rotterdam
SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER ETOS – COTY

Sales

Amsterdam