CATEGORY MANAGER GROENTEGEMAK – ALBERT HEIJN
Category Management
ZaandamAlbert Heijn, AH, Appie. Zeker voor de Randstedelingen is ‘Nog effe naar de Ap’ een begrip geworden. Een echt Hollands bedrijf, met een historie die een vaste plaats in ons collectieve geheugen heeft. Het mooie verhaal van een Zaanse ondernemersfamilie die door hun oog voor kwaliteit een kruidenierszaakje uit liet groeien tot een supermarktketen met grofweg éénderde marktaandeel in Nederland.
Vanaf de vroege jaren is Albert Heijn al meer dan alleen een kruidenierszaak. Vanaf 1913 begint meneer Heijn met de bouw van zijn eerste fabriek steeds meer zelf te produceren. In 1931 verschijnt de eerste uitgave van Allerhande. Eerst nog als nieuwsblad, later steeds meer in de vorm van een echt tijdschrift. In 1948 gaat AH als eerste winkelbedrijf naar de beurs. De introductie van de zelfbedieningswinkel, een paar jaar later, is een spannende stap. Aarzelend gaat de Nederlandse huisvrouw zélf met het mandje langs de schappen, maar het blijkt een succes. Ook stonden ze als franchisenemer aan de wieg van het eerste McDonalds-restaurant van Nederland. Eind jaren negentig worden achtereenvolgens de website, bonuskaart, AH to go en de webwinkel geïntroduceerd.
Albert Heijn maakt het bijzondere graag voor iedereen betaalbaar. Door het sterke huismerk, een eigen webwinkel en een uitgebreid assortiment is Albert Heijn hét bedrijf waar innovatie niet alleen hoog in het vaandel staat, maar ook dagelijks in de praktijk wordt gebracht.
Category Management
ZaandamE-Commerce/Online | Sales
ZaandamFinance
Zaandam