ORGANISATIE
URSAPHARM Benelux is een snelgroeiend farmaceutisch bedrijf in de oogzorg en sinds september ook in de huidverzorging. Al meer dan 40 jaar staat URSAPHARM bekend om de duidelijke toepassing van innovatieve farmaceutische concepten voor effectieve geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. Vandaag de dag is URSAPHARM een middelgroot internationaal opererend bedrijf en dankzij het brede assortiment aan oogheelkundige producten is het een van de marktleiders in Duitsland.
Het succesverhaal is gebaseerd op een combinatie van innovatie en traditie. Sinds de oprichting in 1974 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijd actieve farmaceutische groep. Talrijke producten en innovatieve ontwikkelingen zorgen voor het voortdurende succes van het bedrijf, bieden optimale arbeidsomstandigheden en veelbelovende toekomstperspectieven voor meer dan 500 hooggekwalificeerde medewerkers op het hoofdkantoor in Saarbrücken en in de distributielanden. Met eigen dochterondernemingen in Frankrijk, de Benelux, Oostenrijk, Polen, Tsjechië, Slowakije, Portugal, Italië, Servië, India en Italië, evenals samenwerkingen met distributiepartners in meer dan 74 landen, is URSAPHARM de afgelopen decennia uitgegroeid tot een echte wereldspeler, ver buiten de Duitse grenzen. Toch blijft het bedrijf nauw verbonden met de oorspronkelijke regio, Saarland, en trouw aan zijn wortels. De toekomst van het familiebedrijf ligt nu in handen van de tweede en derde generatie, namelijk Frank en Dominik Holzer.
Wij zijn momenteel op zoek naar een zeer gemotiveerde en ondernemende;
DIGITAL MARKETEER BENELUX
POSITIE
Als Digital Marketeer Benelux ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van digital marketingplannen om het potentieel van het merk HYLO® 30% te maximaliseren en voor de introductie van het nieuwe huidverzorgingsmerk skjur® 70%. Je speelt een sleutelrol in het stimuleren van merkgroei, het vergroten van het marktaandeel en het onderhouden van de digital presence. De ideale kandidaat is een creatieve en strategische denker met een sterk ondernemend karakter, een diepgaand begrip van de OTC- en/of consumentenzorg- of huidverzorgingsindustrie, en een passie voor marketing, consumenten, klanten en het realiseren van resultaten. In deze rol rapporteer je aan Merel Hille, Senior Brand Manager BeNeLux.
VERANTWOORDELIJKHEDEN
- Ontwikkelen en implementeren van digitale marketingstrategieën en -plannen, en campagnes om de merken Hylo en Skjur effectief te promoten en positioneren;
- Plannen en uitvoeren van NPDs voor skjur®, met effectieve communicatie naar retailers, apotheken en consumenten;
- Creëren en beheren van marketingmateriaal, waaronder promotiemateriaal, verkoopondersteuning en digitale content;
- Monitoren van merkprestaties via regelmatige tracking van KPI’s en marktaandeelgegevens, en het aanpassen van strategieën en plannen waar nodig;
- Verantwoordelijk voor de dagelijkse content flow op owned channels; website, newsletter en social media.
- Je beheert end-to-end betaalde social campagnes (Meta, TikTok, YouTube, etc.) en stuurt zowel op performance als op lange termijn merkwaarde.
- Je blijft strategieën verfijnen (doelgroep, creatie, marktoptimalisatie) om gezonde prestatie-indicatoren in alle markten te behouden.
- Je ondersteunt de groei van skjur.nl en skjur.be, onze Bol en e-commerce platformen van derden via gecoördineerde mediaplanning.
- Je bouwt transparante rapportagesystemen die volledig inzicht geven in verkeer en inkomstenbronnen uit betaalde social kanalen.
- Je werkt nauw samen met ons Social Media bureau, Creative agency en interne Marketing & Sales collega’s om volledig geïntegreerde, impactvolle campagnes te leveren.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING EN ERVARING
- Bachelor-/universitaire opleiding;
- Relevante ervaring als online marketeer (merk of bureau), bij voorkeur binnen beauty, fashion of consumer lifestyle;
- Vaardig in het gebruik van marketingtools en technologieën, waaronder marktonderzoekplatforms, digitale marketingplatforms en analysetools;
- Talen: vloeiend in Nederlands, Engels en bij voorkeur Frans.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Creatief denker met een social-first mindset, gevoelig voor opkomende trends, platforms en content;
- Samenwerkend en flexibel, gedijt in cross functionele omgevingen;
- Bewezen succes in het balanceren van performance marketing en merkopbouw;
- Sterk analytisch vermogen, vertrouwd met rapportage, attributie en budgetallocatie;
- Zelfstarter met het vermogen om innovatieve marketingstrategieën en -campagnes te ontwikkelen;
- Uitstekende communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden, met het vermogen om effectief samen te werken met verschillende afdelingen en niveaus binnen de organisatie;
- Sterke projectmanagementvaardigheden, met het vermogen om meerdere projecten tegelijk te prioriteren en te beheren;
- Ondernemende instelling met een sterke focus op het behalen van bedrijfsdoelstellingen.
