ORGANISATIE
Aizuru is een snelgroeiend bedrijf in natuurlijke cosmetica met grote ambities. Vanuit onze twee productielocaties in Beverwijk en Breda ontwikkelen en produceren wij innovatieve home en personal care producten voor merken en private labels. Duurzaam, natuurlijk en altijd met de blik vooruit. Via ons eigen Atelier Aizuru (R&D-lab) en een innovatief white-label assortiment helpen we merken en retailers om sneller te verduurzamen.
Onze ambitie? Europese marktleider worden in natuurlijke cosmetica. En dat doen we met een duidelijke scale-up mentaliteit: ondernemend, ambitieus en altijd in beweging.
Natural Cosmetics Holland, opgericht in 2017, produceert natuurlijke, watervrije cosmeticaproducten in haar fabriek in Beverwijk. Ze vervaardigen producten voor het eigen merk We Love the Planet en voor private labels. Natural Cosmetics Holland is met name gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van solid deodorant, maar biedt daarnaast ook een breed scala aan innovatieve andere solid producten. Girasol Natural Products, actief sinds 1996, produceert vloeibare cosmeticaproducten in haar fabriek in Breda, verdeeld over verschillende productcategorieën. Het bedrijf is een autoriteit op het gebied van R&D, wetgeving en certificeringen voor natuurlijke cosmetica.
Ben jij klaar om impact te maken in de snelgroeiende wereld van natuurlijke cosmetica? Bij Aizuru zijn we op zoek naar een ondernemende:
STRATEGIC KEY ACCOUNT MANAGER EUROPE
POSITIE
Als Strategic Key Account Manager ben je hét gezicht naar onze bestaande klanten. Je bouwt relaties verder uit, bent in staat groeikansen te identificeren en deze te vertalen naar nieuwe introducties. Je brengt structuur aan in je klantenportfolio, maar bent flexibel genoeg om snel te schakelen in onze dynamische omgeving. Je krijgt energie van het bouwen van relaties, het signaleren van kansen en het vertalen daarvan naar concrete groei. In deze rol rapporteer je aan Ward Grasveld, Sales Director.
VERANTWOORDELIJKHEDEN
- Je onderhoudt en verdiept klantrelaties met een focus op groei;
- Je identificeert upsell- en cross-sell kansen en vertaalt deze naar concrete voorstellen;
- Je onderhandelt zelfstandig over contracten en condities;
- Je analyseert markt- en klantdata en gebruikt deze inzichten om klanten te laten groeien;
- Je werkt nauw samen met R&D, Marketing en Operations om projecten succesvol door te vertalen.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING EN ERVARING
- Een afgeronde bachelor- of masteropleiding (bijv. Bedrijfskunde, Marketing of Sales);
- Relevante ervaring in accountmanagement, bij voorkeur in retail, white label of private label;
- Ervaring in FMCG of cosmetica is een pre;
- Een bewezen track record in het realiseren van omzetgroei en het uitbouwen van accounts.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden;
- Je bent ondernemend, resultaatgericht en weet kansen te creëren én te verzilveren;
- Je voelt je thuis in een hands-on scale-up waar snelheid en flexibiliteit nodig zijn;
- Altijd proactief kansen ziet en pakt;
- Structuur kan aanbrengen, maar niet vastloopt in regels of bureaucratie;
- Energie krijgt van samenwerken, maar ook zelfstandig excelleert;
- Een echte can-do mentaliteit heeft en doorzet tot dingen geregeld zijn.