ORGANISATIE
Brouwerij Duvel Moortgat is al jaren in volle evolutie. Met veel trots brouwen we onder andere Brouwerij ‘t IJ, Chouffe, Duvel en Liefmans. In Nederland bestaat de familiebrouwerij uit een zelfstandig opererende organisatie inclusief de brouwerij en het proeflokaal van Brouwerij ‘t IJ in Amsterdam. We zijn een dynamische organisatie, met korte lijnen, veel verantwoordelijkheid, ruimte om te ontwikkelen en een hecht team. Er heerst een informele en open, gezellige werksfeer, waar mensen met passie werken aan sterke merken. We zijn met trots verkozen tot Great Place to Work (2024).
Wij zijn momenteel op zoek naar een;
TRADE MARKETEER HORECA
POSITIE
In deze rol krijg je de unieke kans om de focusmerken Brouwerij ’t IJ, Chouffe, Liefmans en Duvel verder uit te bouwen in horeca. Jij bent hierbij verantwoordelijk voor de trade marketing strategie en vertaalt de merk- en kanaalplannen door naar de verschillende horecakanalen . Je zorgt ervoor dat de merken via het horecakanaal gebouwd worden en sterk tot leven komen.
Dit doe je samen met een energiek en ondernemend marketing- en salesteam. Het totale marketingteam bestaat uit brandmanagement, trade marketing horeca/retail en events. Voor het realiseren van synergie werk je nauw samen met de globale en lokale trade marketing collega’s. Tegelijkertijd maak je samen met o.a. category managers, business analisten en accountmanagers onderdeel uit van het salesteam.
In je rol is een belangrijke taak om de verbindende factor te vormen tussen deze teams. Je geeft leiding aan één trade marketeer. Je rapporteert in deze rol rechtstreeks aan Emilie Heesters-Goossens (Marketing Manager).
VERANTWOORDELIJKHEDEN
- Ontwikkeling van het horeca trade marketing plan en kalender. Dit plan bestaat onder andere uit een mix van activaties en promoties, point of sale materialen, klantloyaliteitprogramma’s en advertenties voor verschillende horecakanalen (o.a. café, bar, sport, strand) en relevante lokale (jaarlijks terugkerende) feesten. Ook tailor made plannen van de belangrijkste drankengroothandels en key accounts zijn hier onderdeel van;
- Het uitrollen, monitoren en aanscherpen van deze jaarplannen. Je zorgt voor maximale impact in het kanaal en zorgt er continu voor dat promotionele investeringen gemaximaliseerd worden;
- Je analyseert beschikbare gegevensbronnen (bijv. actiedata en volumedata) en gebruikt deze om de plannen te verdiepen en aan te scherpen.
- Ontwikkeling of lokale doorvertalingen van campagne-, activatiematerialen en Point of Sales materialen. Je draagt zorg voor scherpe briefings die zorgen voor merkversterkende visibiliteit in de horeca;
- Je werkt samen met de field sales managers en accountmanagers waarbij je medeverantwoordelijk bent voor klantspecifieke zichtbaarheid, horeca-activaties, loyaliteit en hospitality om zodoende de merken op een onderscheidende en relevante manier uit te bouwen bij Duvel Moortgat’s belangrijkste klanten;
- Je draagt bij aan leadgeneratie (denk aan beurzen en mailings). Je brieft en enthousiasmeert sales over de plannen en ontwikkelt de commerciële verkooppresentaties, materialen en tools;
- Je bent verantwoordelijk voor de lancering van nieuwe bieren in de horeca. Je zorgt voor een specifiek horeca plan van aanpak, een tijdige en excellente ontwikkeling en evaluatie;
- Je monitort relevante ontwikkelingen en acties van de markt, concurrent en kanalen. En vertaalt deze naar aanbevelingen en verbeterplannen voor de jaarlijkse marketingplannen;
- Verantwoordelijk voor 1 trade marketeer waarmee je samen een team vormt;
- Eindverantwoordelijk voor het trade marketing horeca budget en efficiënt POS voorraadbeheer.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING EN ERVARING
- Een afgeronde HBO/WO opleiding;
- Relevante werkervaring (bij voorkeur bewezen recente ervaring in horeca, FMCG, food & beverage);
- Leidinggevende ervaring is een duidelijke pré.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Je bent een pro-actieve zelfstarter, ondernemend, organisatorisch sterk: je komt met nieuwe ideeën en creatieve oplossingen en werkt deze uit zonder de grote lijnen uit het oog te verliezen;
- Je hebt een sterk gevoel voor merken en bent een bewezen merkbouwer en haalt weet op een creatieve slimme manier op te vallen in de markt;
- Je bent communicatief sterk, een verbinder en in staat om afdelingen en plannen samen te brengen en samen tot een oplossing te komen;
- Je werkt nauwkeurig en systematisch en bent organisatorisch sterk. Goed kunnen plannen, organiseren en opvolgen is jouw ding maar weet dit te balanceren met een goede dosis pragmatisme;
- Je bent commercieel: vertaalt plannen en ideeën commercieel door en beschikt over onderhandeling skills;
- Je omarmt de waarden van Duvel Moortgat: Passie, Kwaliteit, Duurzaamheid, Ondernemerschap en Integriteit.