ORGANISATIE
The Kraft Heinz Company is één van de grootste voedingsmiddelenconcerns ter wereld. In Nederland heeft Kraft Heinz met top-A merken als Honig, De Ruijter, Venz, Karvan Cévitam, Roosvicee, Brinta, Wijko, Amoy en natuurlijk met Heinz zelf, een leidende positie in Food. Hun succes wordt bepaald door een ambitieuze en professionele instelling. Binnen een informele cultuur die gericht is op breed samenwerken in en met alle schakels van de business. Wat hen bindt is de passie om te ondernemen, de wil om te winnen en de kracht van samenwerken!
Wij zijn momenteel op zoek naar een:
SENIOR KEY ACCOUNT MANAGER ALBERT HEIJN
POSITIE
Je bent verantwoordelijk voor het coördineren van account gerelateerde activiteiten, zowel intern (met Sales en Marketing) als extern. Je werkt proactief samen met de Customer Group Manager. Tevens ben je aanspreekpunt voor de klant, waarbij je verantwoordelijk bent voor jouw portfolio en zaken oplost t.b.v. promoties. Je krijgt inzicht in alle productcategorieën van Kraft Heinz en werkt met (inter)nationale merken. Deze positie rapporteert aan de Customer Group Manager Ahold, Marc ter Beek.
VERANTWOORDELIJKHEDEN
- Essentiele rol in het onderhouden en versterken van de strategische relatie met onze grootste klant in de Benelux, Ahold;
- Drijven van duurzame winstgevende groei middels optimaal portfolio management en focus op executie van de strategische accountplannen;
- Beheren van budget en werken aan strategische toekomstplannen voor het portfolio;
- Cross-functionele samenwerking en afstemming met betrekking ontwikkelingen in jouw portfolio, sales forecast, demand planning en marketingactiviteiten;
- Samen met de Customer Group Manager ben jij verantwoordelijk voor de jaarlijkse onderhandelingen;
- In deze rol mag jij 1 direct report aansturen.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING EN ERVARING
- Een afgeronde HBO/WO opleiding;
- Relevante en bewezen saleservaring in de FMCG branche binnen retail, ervaring op het Ahold account is een pré.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Ervaring met het beheren van complexe klantrelaties, strategisch plannen en lead by example is essentieel;
- Sterke communicatieve vaardigheden; klantgericht, informerend, overtuigend;
- Vloeiend in Nederlands en Engels op zakelijk niveau (woord & geschrift);
- Goede kennis van Microsoft office, met name Excel;
- Ambitie: je hebt drive om jouw carrière op te bouwen;
- Onder (tijds)druk kunnen werken, je bent flexibel om deadlines te halen;
- Oplossingsgericht; je bent creatief in het vinden van een oplossing.