ORGANISATIE
Copar (Confectionery Partners Nederland) is al meer dan 60 jaar actief in de verkoop, marketing en distributie van zoetwaren en geniet het vertrouwen van bekende nationale en internationale klanten en leveranciers. De filosofie achter het succes van Copar is door een duidelijke focus op één categorie, omzetgroei en merkwaarde te realiseren voor haar merkenhouders.
Ze zijn bekend om haar eigen merken zoals o.a. Candyman, Italiano, Gaper en Rang en daarnaast full-service aanbieder van bekende internationale merken in Nederland zoals Hershey’s, Reese’s en PEZ. Sinds eind 2022 is ook het premium koffie en chocolade merk Australian toegevoegd aan het portfolio met de overname van Food Experience. Een sterke aanvulling en uitbreiding van het assortimenten merkenportfolio van Copar. Dat is zeker een van de belangrijkste strategische pijlers; uitbreiden van het product portfolio en het blijven ontwikkelen van nieuwe producten.
Het assortiment van Copar bestaat uit snoepgoed, drop, chocolade, koffie, kauwgom, lolly’s, ijs en seizoensproducten. Copar levert jaarlijks nagenoeg aan alle bekende Nederlandse foodretail- en groothandelsketens. Ze bieden hun merken aan in een breed spectrum van kanalen in zowel retail als de Out of Home-markt als via verschillende online klanten. Zeker één van de top-5 zoetwarenbedrijven in Nederland en geen onderdeel van een grote multinational, dat maakt dat Copar in staat is om snel en flexibel in te spelen op de vraag vanuit de markt. Klinkt dat iets voor jou? Heb jij oog voor wat mensen écht lekker vinden én gevoel voor merkuitstraling? Ben je dol op het combineren van cijfers, creativiteit en communicatie? Dan hebben wij een heerlijke uitdaging voor je! Wij zijn op zoek naar een:
Product Brand Manager
POSITIE
Wij zoeken een Product manager met merkverantwoordelijkheid die het leuk vindt om te werken in een omgeving vol snoep, chocolade, drop, koffie, strooigoed, ijs en andere verleidelijke versnaperingen. Een rol waarin je niet alleen zorgt dat onze producten tijdig en met de juiste kwaliteit op de markt komen, maar ook dat onze merken (zowel eigen als merken van derden) consistent en onderscheidend worden gepositioneerd. In deze rol rapporteer je aan Mandy Rosheuvel-Turner, Marketing Manager.
VERANTWOORDELIJKHEDEN
Als Productmanager ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor onze eigen merken. Jij zorgt dat producten ontwikkeld worden van eerste idee tot eindproduct en geproduceerd kunnen worden samen met inkoop en leveranciers. Hierbij kijk je o.a. naar hoe de producten geprijsd worden (commercieel en slim) om vervolgens gelanceerd te kunnen worden met een planning waar iedereen blij van wordt. Ook zorg je voor een duidelijke briefing aan onze designer en ben je medeverantwoordelijk voor het verpakkingsdesign. En natuurlijk werk je samen met sales en trade marketing om te zorgen dat de producten ook commercieel succesvol zijn. Kortom, iemand die hands-on en projectmatig te werk kan gaan.
Maar daar stopt het niet:
Je combineert productmanagement met oog voor merkconsistentie en uitstraling; zowel op de verpakking als in ondersteunende communicatie.
- Je bewaakt de merkidentiteit bij verpakkingen, POS-materiaal en media campagnes;
- Je denkt mee over activaties in de winkel en op social media;
- Je schakelt met collega’s van marketing en externe bureaus om acties en campagnes te begeleiden;
- Je zorgt ervoor dat onze merkuitingen opvallen en tegelijk passen binnen onze merkstrategie.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING & ERVARING
- HBO/WO werk- en denkniveau;
- Relevante stage of werkervaring in product- of brand management rol binnen de FMCG;
- Sterke communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Je hebt al enigszins ervaring als productmanager of in een soortgelijke rol;
- Je snapt hoe een product van idee tot winkel komt – en je kunt daar goed op sturen;
- Je hebt oog voor design, detail en merkgevoel, maar blijft praktisch en commercieel;
- Je werkt gestructureerd, denkt vooruit en houdt overzicht;
- Je vindt het leuk om samen te werken met andere afdelingen (marketing, sales, inkoop);
- Je houdt van een informele werksfeer, waar hard gewerkt én gelachen wordt;
- En ja, je moet wel een beetje dol zijn op snoep of chocolade ;-).