Westwing

Een beetje marketeer wordt vandaag de dag doodgegooid met artikelen over contentmarketing. Je ziet bedrijven geslaagde én minder geslaagde pogingen doen om ‘ook iets met contentmarketing te doen’. Voorbeelden van zaken die het echt begrepen hebben zijn echter vrij schaars. Daar is Westwing een prettige uitzondering op.

Westwing is een jonge interieurzaak die louter via het internet opereert. Wie naar de site surft, treedt na een eenvoudige aanmeldingsprocedure toe tot de ‘Westwing members’. Op de website worden verschillende toffe interieurmerken aangeboden, van hyper exclusief tot zeer betaalbaar, en altijd met een lekkere korting. Maar Westwing begrijpt dat een goede interieurboer meer doet dan spullen verkopen alleen. Ze hebben een aantal mensen in dienst die leuke blogs schrijven, op bezoek gaan bij designers en kunstenaars om zo via video’s de mensen thuis een blik achter de schermen te gunnen en je vindt er allerlei handige tips om je twijfelachtige interieur een boost te geven. Voor je het weet ben je uren aan het klikken door goede content. En, je raadt het al: op het moment dat je volledig geïnspireerd raakt door verschillende manieren om je slaapkamer op te leuken met Scandinavische plantenpotten vind je onderaan de pagina wat handige links naar prachtige Scandinavische potten met korting. Is dat slim of is dat slim?

Natuurlijk hoort bij een bedrijf met hippe spullen ook een hippe crew. Bij Westwing werkt in hartje Amsterdam een piepjong team van meer dan 90 mensen voor de regio Benelux. Maar, ze zijn ook actief in landen als Rusland en Brazilië. Oh, en we hebben gehoord dat het Kerstfeest legendarisch is….

Category Manager E-Commerce
Digital

Amsterdam | 5+ Jaar

Meest recent