Tele2

We hebben allemaal bij hem in de klas gezeten op de middelbare school. De slungelige jongen met pukkels, een bril en net iets te korte broeken. Aardig en betrouwbaar, goed om je huiswerk van over te schrijven, maar verder bleef hij je niet echt bij. Tot je hem vijf jaar later ineens tegenkomt in een club. Is dat echt…

… Tele2? Jarenlang stond Tele2 bekend als een goedkope en betrouwbare provider voor de huistelefoon van je ouders. Tot ze pasgeleden besloten het roer volledig om te gooien met een gloednieuw 4G-netwerk. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Het resultaat: een flitsende en originele campagne die de telecomwereld op zijn kop zette. En dit was niet de eerste keer dat Tele2 het voortouw nam. Het begon allemaal met een Zweedse provider: Comviq GSM. Vlak voor de komst van het internet begint Comviq een eigen mobiele netwerk om het monopolie van de overheid aan het wankelen te brengen. De communistische regimes in Oost-Europa brokkelen langzaam af, Comviq verandert in Tele2 en begint langzaam de nieuwe markten in Europa in te vullen. Ze positioneren zich letterlijk als het zwarte schaap in hun mediacampagne en zijn over één ding heel duidelijk: Tele2 is born to be cheap. Ze zien dit als meer dan een concurrentievoordeel alleen, goedkope prijzen zijn hun bestaansrecht. Het primaire doel van Tele2 is namelijk ‘onbevreesd mensen bevrijden om een meer connected leven te leiden’. Ze waren niet de eerste provider om een 4G-netwerk in Nederland uit te rollen, het duurde zelfs een paar jaar voordat je bij Tele2 een 4G-abonnement af kon sluiten. Het grote verschil met de andere providers is dat Tele2 databundels begon aan te bieden met veel lagere prijzen. Zo hebben ze de hele markt op z’n kop gezet.

Als je op zoek bent naar een bedrijf dat toekomstgericht is, dan ben je bij Tele2 zeker aan het juiste adres. Naast veel onderzoek in het opkomende 5G netwerk, the internet of things en klanttevredenheid is Tele2 een bedrijf dat als geen ander begrijpt dat de klant van de toekomst niet meer gevoelig is voor een slim verkooppraatje. Die moet je gewoon een heel goed product kunnen bieden.

Account Manager
Sales

Amsterdam | 3+ Jaar

Marketing Controller
Marketing

Amsterdam | 3+ Jaar

Meest recent