Sisley

We zijn vast niet de enige die bij Parijs niet alleen aan de Eiffeltoren en de Seine denken, maar vooral ook aan de Parijse vrouwen. Er bestaat in onze ogen geen mooier compliment dan iemand die zegt dat je er ‘Frans’ uitziet. Nonchalant, naturel, maar toch verzorgd. Wat zouden die Fransen op hun gezicht smeren?

Sisley werd in 1976 opgericht door Hubert d’Ornano. Het is een echt Frans bedrijf, dat nog steeds door de familie wordt gerund. Onder andere dochter Susannah Taylor staat nu aan het roer, maar ook haar broer en haar moeder spelen een belangrijke rol in het bedrijf. De familie staat bekend om hun goede gevoel voor stijl en mode, die volgens Susannah voornamelijk van haar moeders kant afkomstig is. D’Ornano kwam zelf ook uit een beauty-familie: grootvader zat in de raad van bestuur van Coty en vader Hubert had eerder al een succesvol parfum- en cosmeticamerk opgezet. Hij geloofde in de kracht van planten, en wilde met het merk Sisley die kracht proberen te vangen. Met een wetenschappelijk georiënteerde benadering de juiste actieve ingrediënten selecteren, en die toepassen in huidverzorging. Die benadering sloeg aan: de producten van Sisley worden inmiddels in meer dan 90 landen verkocht, 85 procent van de omzet komt uit het buitenland. Hoewel Frankrijk de grootste afzetmarkt blijft, volgt China op de tweede plaats. Er werken wereldwijd 4000 medewerkers met 100 verschillende nationaliteiten.

De kwaliteit van de producten zit volgens de filosofie van Sisley in de consistentie van de ingrediënten. Ze hebben productlijnen wel eens gestopt omdat de kwaliteit van de ingrediënten die ze gebruikten niet volledig gelijk was in elk eindproduct. De combinatie van de juiste ingrediënten is bij Sisley cruciaal, en hun wetenschappelijke afdeling houdt zich hier dan ook dag in dag uit mee bezig. Dan begrijp je misschien iets beter waarom die Fransen er zo natuurlijk, en toch zo stralend uitzien.

PR Officer
Marketing

Amsterdam | 4+ Jaar

Meest recent