ELHA Cosmetics

Wie bij Karl Lagerfeld, Jimmy Choo, Lanvin en Versace meteen aan The Devil Wears Prada-achtige taferelen denkt zou eens iets verder moeten kijken dan zijn neus lang is. Elha Cosmetics bewijst met haar informele, dynamische en relatief kleine bedrijfsstructuur dat werken met topmerken niet alleen bestemd is voor ijskoning(inn)en.

Elha Cosmetics werd in 1981 opgericht door Leo Hertz. Het doel: het distribueren van cosmetische merken in Nederland. In 1995 volgden de eerste overnames door Elha Cosmetics en zo kwamen Dolce&Gabbana, Moschino en Trussardi in hun portefeuille. Niet veel later volgden door een samenwerking Karl Lagerfeld, Paul Smith, Jimmy Choo en vele anderen. Ook werd een start gemaakt met de distributie in de Benelux. Op het gebied van huidverzorging heeft Elha sinds 2010 ook onder andere Elizabeth Arden, Bergman en La Prairie onder haar vleugels. De verhouding parfum/huidverzorging is op dit moment ongeveer 50-50. Daarnaast beperkt Elha zich niet langer tot alleen distributie: ze bieden nu ondersteuning op het gebied van verkoop en (online)marketing. Dat betekent dus ook: het organiseren van grote (pers)evenementen bij de lancering van een nieuw product en een nauw contact met alle beautyjournalisten.

Elha Cosmetics is een van de weinige ├ęchte familiebedrijven die zich staande heeft weten te houden in deze sector. Oprichter Leo is ondanks zijn gevorderde leeftijd nog steeds dagelijks betrokken bij het reilen en zeilen van het bedrijf. Hoewel het team met vijfenzeventig werknemers niet echt klein te noemen is, hangt er wel een familiaire sfeer. Geen stijf corporate gedoe, maar op een dynamische manier aan de slag met merken uit de absolute top van de cosmetica. Dat vind je alleen bij Elha Cosmetics.

Commercial Manager
Sales

Burgerveen | 10+ Jaar

Brand Manager Skincare
Marketing

Burgerveen | 5+ Jaar

Meest recent