Bos

Zuid-Afrika is hot. Je kunt je Facebook niet doorscrollen of je komt wel een foto/video/tag tegen van iemand die ergens in Kaapstad of AfrikaBurn is (of zou willen zijn). En waarom ook niet? Het land heeft werkelijk alles – de meest waanzinnige natuur, de mooiste stranden, bruisende steden… En een theeplantage met een bijzonder verhaal.

Wat krijg je als je een Zuid-Afrikaanse theeboer en een ondernemer bij elkaar zet? Juist, een businessmodel. Grant Rushmere (de boer) en Richard Bowsher (de ondernemer) ontmoeten elkaar op de boerderij van Rushmere. Nu denken wij Hollanders bij een boerderij meteen aan groene weilanden met koeien en hier en daar een strook maïs, maar daar doe je rooibosboerderij Klipopmekaar in de Cederbergen aan de Westkaap echt mee tekort. Sowieso denken mensen bij het begrip ‘thee’ vooral aan Azië, maar Rooibos is toch echt een oer-Afrikaans product. De Rooibos die in de icetea van Bos wordt gebruikt groeit alleen op deze plek, midden in een woest(ijnachtig) berglandschap. De boerderij zou je meer kunnen omschrijven als een soort ranch, waar niet alleen de familie Rushmere, maar ook al zijn werknemers wonen. Het is het type ranch waar je in vakantiefolders over leest, met badkuipen op plaatsen met een overweldigend uitzicht over een glinsterende rivier. Rushmere en Bowsher zien zichzelf vooral als de hoeders van deze unieke plek, die ze door duurzame landbouwmethodes ongeschonden door willen geven aan de volgende generatie.

Bos icetea is met haar opvallende, kleurrijke blikjes in Zuid-Afrika vreselijk populair. Sinds kort is het jonge merk ook in Nederland aan een flinke opmars bezig. Met zo’n ijzersterk merkverhaal en zo’n verfrissend product zit er nog veel toekomst in een klein blikje.

Key Account Manager

Amsterdam | 7+ Jaar

Meest recent